אחזקה שוטפת
ביצוע אחזקה למערכת הסולארית משמר אותה במצב טכני תקין , משמר תפוקות ייצור גבוהות , חוסך רעשי רקע ללקוח , הפסדים כספיים ניכרים ומצמצם התעסקות עם תקלות שעלולות לצוץ במעלה הדרך .
המשימות הנדרשות במסגרת אחזקה מונעת הם :
- בדיקות תקינות קונסטרוקטיביות – בודק המערכת מבצע בדיקה ויזואלית לכל המערכת , על כל מגוון חלקיה , לאיתור ולחיזוק חיבורים מכניים חופשיים , כבילה משוחררת , שלטים חסרים , נעילת וכיסויי ארונות וקופסאות , חוזק קונסטרוקציה , עיגון פאנלים לקונסטרוקציה , עיגון תעלות רשת , עיגון מכסים לתעלות רשת ועוד ועוד . הבודק מבצע את הבדיקה לפי פרוטוקול מוסדר ורב סעיפים בשיטת Mandatory check list .
- בדיקות תקינות חשמליות – חשמלאי מוסמך יבצע חיזוקי חיבורים חשמליים בארונות ובקופסאות החשמל , בדיקות תקינות הולכת חשמל באמצעות מכשירים ייעודיים כמו מצלמה טרמית , בדיקת תקינות מנתקים ומפסקים , בדיקות לאיתור זליגת חשמל ואיבודי אנרגיה , ועוד ועוד . הבודק מבצע את הבדיקה לפי פרוטוקול מוסדר ורב סעיפים בשיטת Mandatory check list .
- ניטור תפוקות המערכת – מוקד הניטור של החברה מאפשר למנהל המוקד באמצעות תוכנות ייעודיות לאתר באופן יזום ויום יומי תקלות המובילות לירידה בתפוקות המערכת מיד בקרות האירוע . הבנת הגורם לירידה בתפוקה חיוני לשמירה על תפוקות ייצור גבוהות ומאפשר לנו להציע מגוון פתרונות להשבת התפוקה לרמתה המצופה . מנהל המוקד הינו תפקיד ייעודי בחברה שכל תפקידו הוא לוודא שכל המערכות עובדות כמתוכנן , ואם יש ירידה בתפוקות – מעדכן ומשלב גורמים נוספים בחברה ומחוצה לה שביחד מגבשים פתרון .
- ניקיון הפאנלים - הזכוכית המכסה את הפאנל מתלכלכת באופן טבעי מאבק , חול , זיהום אוויר , ולכלוכים שונים נוספים כמו לשלשת ציפורים ופסולת שעפה עם הרוח . על מנת לשמר את יכולות נצילות הפאנל להפקת החשמל חשוב ביותר לשמור על ניקיון הפאנל , במיוחד בחודשי האביב הקיץ והסתיו כאשר אין גשם . שטיפת הפאנלים יכולה להתבצע ע"י מערכות אוטומטיות אשר מותקנות על הפאנלים או בשטיפות ידניות . בנוסף חשוב בנוסף לשמור על סביבת גג נקיה מכל חפץ שעלול לעוף ברוח וליפול על הפאנלים לטובת מניעת הצללות ( כמו קרטונים וניירות וכו' ) ושברים ( מקלות , קופסאות פח וכו' ).
- גיזום עצים וצמחיה גבוהה הגדלה באזור המבנה עליו מותקנת המערכת , העצים גורמים להצללה אשר מורידה את התפוקה .
גאנט המשימות המומלצות : ( היום הקובע – יום החיבור לרשת הארצית )
- אחזקה מונעת - פעם בשנה
- תקינות חשמלית – פעם בשנה
- ביצוע ניקוי ושטיפה לפאנלים – מס' פעמים בשנה , התדירות משתנה משתנה לפי תנאי האקלים והסביבה מומלץ 5 או 6 פעמים בשנה.
- ניטור שוטף למערכת הסולארית ע"י מוקד ייעודי שיודע לנתח את הנתונים המתקבלים ממערכות הניטור
- גיזום – לפי הצורך , באחריות מלאה של הלקוח , החברה איננה מספקת שירות זה .
עלות האחזקה השנתית לפי המפרט המוצע משתנה מלקוח ללקוח לפי גודל המערכת , מיקום גאוגרפי , תנאי אקלים , קרבה לאתרי עבודה , אזורי תעשיה ומחצבות .
כמובן שניתן לשנות את המפרט בהתאם לבקשתכם , כלומר להעלות או להוריד את תדירות משימות האחזקה , או לבצע עצמאית חלק ממשימות התחזוקה . מה שנח לכם ובהתאם לתקציב שמתאים לכם .
עלות טיפול בתקלות / אחזקת שבר – עלות הבדיקה השנתית איננה כוללת תיקון התקלה עצמה ו/או החלפת ציוד או רכיבי מערכת שאינם במסגרת האחריות אם וכאשר יימצא כזה . במקרה כזה תוגש ללקוח הצעת מחיר והסבר מקיף על הבעיה ועל אופן התיקון המומלץ .
באפשרותך לבחור איזה מבין הפעולות או חלקם לבצע עצמאית ובכך להקטין עלויות .
קריאות שירות – עלות הקריאה מורכבת ממרחק הנסיעה, מאפייני הטיפול באתר, עלות הרכיבים שיש להחליף אם יש להחליף וזמן עבודת החשמלאי באתר